ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

ماهنامه شمیم شمال

گیلان، مازندران، گلستان ۰۱۹۲۴۲۱۱۰۶۰ ۰۹۳۹۴۲۱۱۰۶۰ مدیرمسئول:سیدتراب سیدجواهری سردبیر:مازیارعارفانی مدیرفنی:رحیم ناظریان

مدیریت غیر اصولی مرکزنشینان ما را به این واداشت

 

پاسخ به چند مقاله اخیر سایت دریانیوز بر علیه استان شدن غرب مازندران: 

   

مدیریت غیر اصولی مرکز نشینان 

 

 ما را به این واداشت 

 

1- متاسفانه طی چند پست اخیر، دوستان شرق مازندرانی به انحاء مختلف و با توهین و تشر و تهدید نام جدایی طلب بر مردم غرب مازندران نهاده اند، که این خود یکی از مهمترین دلایل تاکید بر جدایی ما از آنان است. فرهنگی پدرسالار که می خواهد دایه مهربانتر از مادر باشد و به خود اجازه هر عملی را می دهد.
 
مقاله "قصد اصلی جدایی طلبان در غرب مازندران چیست؟" نمونه ای بارز از نگرش استثمارگرایانه این دوستان به غرب مازندران است. نگاهی که چند دهه بر ما حاکم بوده و روح و جانمان را آزرده است. در کدام فرهنگ ایرانی و اسلامی آمده که شما درباره مردم غرب مازندران اینگونه سخن بگویید:

((جدایی طلبان به جای استفاده از توانمندی های موجود و توسعه درون زا ، از روی عجز و ناتوانی بعضاً با حب و بغض بر نام زیبای مازندران جفا می کنند و انتقام ندانم کاری ها ، سهل انگاریها و سوء مدیریتی  و غیره را از نام مازندران می گیرند))

مردم مازندران یکپارچه و همصدا خواستار عبور از این نوع طرز تفکرند. طرز تفکری پدرسالار که به کلیت مردم نور و نوشهر و چالوس و عباس آباد و تنکابن و رامسر می تواند در یک جمله بزرگترین توهین ها را نثار کند و ما یک لحظه، فقط برای یک لحظه فکر کنیم که در عصر برده داری هستیم.

2- درباره تقسیمات کشوری حرف زدید و گفتید که استان مازندران با وسعت حدود بیست هزار کیلو متر مربع در حال حاضر یک هشتادم وسعت ایران می باشد . باید خدمتتان عرض کنم که وسعت دقیق مازندران ۲۳٬۷۵۶ کیلومتر مربع است و این مقدار در مقایسه با استان قم با وسعت ۱۴۶۳۱ کیلومتر مربع یا گیلان با وسعت 14711 کیلومتر مربع، وسعت کمی نیست! ضمنا درست است که تمام مراکز استان به شهرهای تابعه نزدیک نیستند، اما من فکر نمی کنم استانی وجود داشته باشد که شهری در انتهای انتهایش مرکز استان باشد! استان مازندران مثل خطی بلند است که ساری بعنوان یکی از آخرین نقطه هایش می باشد. من فکر می کنم بعد از جدایی گلستان، ساری دیگر پتانسیل مرکز استان بودن را حتی از لحاظ شکلی نیز ندارد.

3- در مقاله ((انرژی خود را صرف توسعه مازندران کنید نه جدایی)) آمده است که ((طبق شواهد به غیر از برخی از مردم که به دلایل مختلف خواستار جدایی از مازندران نیستند مسئولانی نیز در این منطقه وجود دارند که به هیچ وجه اعتقادی به جدایی نداشته و هیچگاه این جمع را همراهی نکرده اند.)) می شود نگارنده محترم بگویند اول از همه کدام مردم غرب مازندران خواستار جدایی نیستند و این آمار را از کجا آورده اند؟ ثانیا می شود نام مسئولین غرب مازندرانی که با این موضوع مخالفند را ذکر نمایند؟ به نظر بنده این حرف کذب محض است، مگر اینکه خلافش ثابت شود و ایشان نمونه و فکت بیاورند. بهتر است این دوستان به جای مردم غرب مازندران تصمیم نگیرند و حرف توی دهانشان نگذارند.

4- جالبترین نکته ماجرا این است که دوستان مرکزنشین ما را جدایی طلب می خوانند. راستی ما از چه چیزی می خواهیم جدا شویم. اصلا قرار نیست ما از چیزی جدا شویم. این خواست قانونی مردم غرب مازندران است و خلاف قانون حرکت نمی کنند. مگر استانهای اردبیل، قم، گلستان، البرز ، قزوین و...و... مستقل نشدند. آیا باید برآنان نیز نام جدایی طلب نهاد؟

 در این مورد شما قضاوت نمی کنید، بلکه مراجع قانونی و ذی صلاح تصمیم گیرنده نهایی اند و بس، و ما به حکم آنان تمکین می کنیم، کما اینکه که در تمام این سالها این کار را انجام داده ایم. جدایی طلب، زشت ترین صفتی بود که می توانستید بکار بگیرید تا شعور و حق و حقوق قانونی مردم غرب مازندران را به سخره بگیرید که گرفتید. و این رفتار بی فرهنگ، این توهین ها و تهدیدها، مهمترین دلایل ما برای ابراز این درخواست است.

5- بعضی ها می گویند که فقط غرب مازندران دچار فقر و عقب افتادگی نیست بلکه بهشهر ، نکا ، کیاسر ، چهار دانگه ، هزار جریب ، جویبار و ... نیز از این قاعده مستثنا نیستند. ما نیز این را قبول داریم. اما دلایل این عقب افتادگی را در مدیریت غیر اصولی مرکزنشینان و توجه صرف به چند شهر همچون ساری و بابل و آمل می دانیم. بودجه به طور صحیح در استان پخش نمی شود. مرکزنشینان همه چیز را برای خودشان می خواهند. این دلیل دیگری است که ما با اتحاد در غرب مازندران به طریقی که قانونی است سعی نماییم، از این بحران عبور کنیم و تقصیر ما نیست که مردم آن دیاران راهکار یا اتحادی برای عبور از این ناعدالتی ها ندارند. آنان نیز به طریقی دیگر و از راه قانون می توانند حق خود را بستانند و این مرتبط به مقوله استان شدن غرب مازندران نیست.

6- در مقاله ((((انرژی خود را صرف توسعه مازندران کنید نه جدایی)) آمده است که ((با توجه به اینکه مشایی اهل رامسر ، شیخ الاسلامی اهل چالوس، حسینی اهل تنکابن و ناطق اهل نور است باید دید کدام شهرستان مرکز استان خواهد شد ؟)). برای ما اصلا اهمیتی ندارد که کدام شهر مرکز استان شود. شما لازم نیست نگران این موضوع باشید. ما می خواهیم غرب مازندران پیشرفت کند و به حاشیه ها چندان توجهی نداریم، با این حال ممنون از دلسوزی شما که نگرانید بین ما غرب استانی ها برای مرکزیت نزاع و جدل شود! به شما قول می دهیم هیچ اتفاقی نمی افتد و نگران نباشید. قول می دهیم. قول!

7- در مقاله "قصد اصلی جدایی طلبان در غرب مازندران چیست؟" آمده است: ((فکر می کنند پس از جدایی ،  پست استاندار و فرماندار تقدیم آنها می گردد و پس از روشن شدن این نیات است که پاسخگویی به آنها رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت .))

زهی خیال باطل! کسی اینگونه فکر نمی کند. ما همینکه توسعه پیدا کنیم برایمان کفایت می کند. برف سال 86 و بی مهری مسئولین مازندرانی ما را بس! پست و مقام پیشکش شما! حق ما را به ما بدهید. یعنی هزاران هزار غرب مازندرانی که خواستار استان شدن هستند دنبال پست و مقامند؟ اخر این چه جفا و توهینی است که شما بر ما روا میدارید. یعنی تمام مردم غرب مازندران، یک مشت انسان تشنه قدرتند؟ این است طرز تفکر شما؟


در پایان لازم می دانم یادآوری کنم که مردم غرب مازندران در چهارچوب قانون مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و با اتکا به خداوند مهربان، خواسته قانونی خود را مطرح نموده و حکم قانون را هر چه که باشد پذیرایند. در هیچ کجای قانون نیامده که مردم یک دیار نمی توانند خواسته استانی شدن داشته باشند و اگر چنین بود آنان جدایی طلبند. این جفایی است که بر مردم غرب مازندران می رود و پیش از هرچیز یادمان نرود که ما همگی مسلمان و هموطنیم، پس بهتر است با هم بیشتر برادر و برابر شویم و بدانیم که استان شدن غرب مازندران چیزی از برادری ما کم نمی کند.

مازیار عارفانی
سردبیر نشریه شمیم شمال

نظرات 14 + ارسال نظر
مریم جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:11 http://sharyaty.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وب قشنگی داری
میتونم باهات تبادل لینک کنم
اگه اجازه میدی لینکم کن و تو قسمت نظرات من بگو
ممنون
موفق وشاد باشی[گل][گل]
اگه لطف داشتی منو با اسم جملات بزرگان یا دکتر شریعتی یا اس ام اس یا هر چیزی که خواستی لینک کن[گل][قلب][چشمک]

بهرامی جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 20:22 http://puzkhand.blogsky.com

بروزم

ع یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 21:03 http://lk

کاور آبی برای خبرنگاران!
شنیده شده که مسئولین فرهنگی یکی از شهرهای غرب مازندران از خبرنگاران خواسته اند تا برای تمایز با افراد عادی در مراسم مختلف کاور های آبی به تن کنند! این در حالیست که کاور های مخصوص خبرنگاران معمولا به رنگ سبز یشمی بوده و قیمت آن نیز بالغ بر 20 هزار تومان است.این درخواست با مخالفت خبرنگاران مواجه شد.به زعم خبرنگاران کاور های مخصوص باید توسط آن اداره تهیه و در اختیار خبرنگاران قرار داده شود.آن هم کاور های سبز یشمی و نه آبی!!
نماینده احتمالی تنکابن و رامسر و عباس آباد؟
یکی از تارنماهای خبری غرب مازندران لیست احتمالی از افرادی را که به نوشته این تارنما در انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه رامسر،تنکابن و عباس آباد شرکت می کنند را منتشر ساخته است.بر طبق لیست شمس الدین حسینی،علی اکبر طاهایی،ابوالفتح نیکنام،جعفر قلی راهب،بهروز ماچیانی،جلال الدین حیدری،رسول علی اشرفی پور،مهدی حلاجیان،شمس الله شریعت نژاد و تقی پزشکی از هم اکنون خود را برای شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی آماده می کنند.
تلاش برای بازگشت آقای شهردار به شهر خود!
با خبر شدیم بزودی شهردار یکی از شهر های غرب مازندران به عنوان شهردار جدید (...)منصوب خواهد شد.شنیده ها حکایت از آن دارد که شهردار فعلی شهر پرحاشیه بزودی به یکی از ادارات دولتی خواهد رفت.اعضای شورای این شهر هم به سراغ همشهری سابق! که گزینه اول آنها هم برای عهده دار شدن سمت شهردار بوده رفته اند.وی که بار نخست به درخواست این شورا "نه"گفته بود به احتمال فراوان اینبار به شهر و دیار خود خواهد بازگشت.
پیامک های آقای مدیر کل...!
با اینکه هنوز مدت زیادی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده،از هم اکنون برخی از افراد خود را برای این مهم آماده ساخته اند!در این راستا یکی از افرادی که در دور قبلی انتخابات موفق به کسب آرای لازم نشده بود،با ارسال پیامک ضمن اعلام سمت فعلی خود عید فطر را به همشهریان تبریک گفت.آقای مدیر کل! ما همچنان در انتظار پیامک هایتان هستیم...

حجت دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:04

خجالت نمیکشید به جای اینکه دست به دست هم بدین مثل یک بچه همیشه ناراضی دم از جدایی می زنید واقعا با این تفکرات اصل خودتون رو نمایش میدین!

[ بدون نام ] دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 18:06

یکی نیست به این رشتی ها بگه که شما مگه عرضه دارین استان داشته باشین؟ اگه استان بشین که باز هم ما باید بیاییم براتون مدیریتش کنیم. آخه شما چی دارین که بهش می نازین؟ شما شهراتون شبیه روستا هست هنوز. آخه شما را چه به استان شدن؟
ای مگس عرصه سیمرغ، نه جولنگه توست...

غلامرضاشمس ناتری چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 23:15 http://shams49.blogfa.com

سلام . افتخار دارم به عنوان یک شهر وند چالوسی به خاطر این وبلاگ تشکر کنم . من شما را لینک می کنم .

شمال فردا پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 08:51 http://www.shomalefarda.com

شمیم شمال ؛ در بخش وب شمالی که اختصاص دارد به معرفی وبگاه های برتر شمال کشور در پایگاه خبری شمال فردا معرفی شد.

بهرامی چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 14:18 http://puzkhand.blogsky.com/

سلام
بروزم

گروه سبز مازندران یکشنبه 18 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:23 http://gorohesabzmazandaran.blogfa.com/

با سلام
از اینکه به پیشرفت استان مازندران فکر می کنید سپاسگزاریم بیشتر دوستان گروه سبز مازندران از غرب مازندران هستند ولی نکته ای که وجود دارد این است که اگر جدایی خوب بود استان اصفهان و مردم زیرکش خودشان را نصف می کردند!!!! آیا دقت کردید؟!!
واقعیت این است که غرب مازندران به ویژه شهرهای نور و چالوس و نوشهر و تا حدودی رامسر میزبان مهمانان زیادی می باشد که بسیاری از آنها صاحب سرمایه در آن مناطق می باشند و این سرمایه و نفوذ قابل ملاحظه است.بیشتر این پولها از تجارت و رانت ناسالم در پایتخت به آنجا آمده است .بالاخره از راه ناسالم صاحب ثروت شده اند و قطعا همانطوریکه در پایتخت فساد اقتصادی کرده اند و نتیجه فساد آنها کل مملکت را فرا گرفته است در مازندران غربی هم فساد اقتصادی می کنند.ما می شنویم که آنها مسولین محلی را دور می زنند و از طریق روابطی که در پایتخت دارند کارهای خلاف قانون انجام می دهند .یک موردی را هم مدیر یکی از ادرات نوشهر در زمینه منابع طبیعی برای ما گفت که علی رغم مقاومت آنها آن شخص موافقت نامه را از تهران گرفت. شما از محرومیت صحبت می کنید ما هم می دانیم محرومیت وجود دارد ولی این محرومیت به سبب فروش زمین ها در سالها پیش است که اکنون همشهری های ما را تبدیل به کارگر مسافرین و ویلاداران نموده است .این قضیه در آمل وجود ندارد چون آملی خودشان صاحب زمین هستند الان ما همه زمین های کنار جاده اصلی و خوب را به رانت خواران پایتخت نشین فروختیم و حالا خودمان مجبوریم پیش آنها کار کنیم اگر آنها پروفسور بودند ایرادی نداشت ولی یک سری آدمهای ثروتمند ناشی از روابط ناسالم اقتصادی هستند.اکنون زنان تنکابنی به آمل می آیند تا در زمین های کشاورزی آملی ها نشا کاری کنند ما خیلی متاسف می شویم چرا که شوهران و پدران آنها زمین ها را فروختند و اکنون آنها مجبورند در شالیزار آمل کار کنند.
نکته دیگر اینکه الان محیط زیست غرب مازندران با سرعت بسیار بیشتر ی در حال تخریب است که بخشی مهمی از آن به دلیل تغییر بافت جمعیتی آن منطقه می باشد توریسم موجب رونق می شود اما توریست با فرهنگ و نه کسی که در جنگل و یا شالیزار خانه بسازد
باید به عنوان غرب مازندرانی اعتراف کنم که مردم غرب مازندران اصلا به سایت ما مراجعه نکردند و قطعا با جدایی جنگلها و جاذبه ای غرب مازندران نابود می شود و دیگر چیزی نخواهند داشت تا کسی از خوزستان و فارس حرکت کند تا جنگل ها را ببینید .حواستان باشد مردم ایران بخاطر معرفت ما به مازندران نمی آیند بخاطر هوای معتدل و جنگل می ایند .این میراث و برگ برنده را حفظ کنید و وب لاگ ما را هم ببیند

اابف دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 20:32 http://khj

مهمترین عوامل زمین لغزش در منطقه سه هزار؛
فعالیت های عمرانی،وجود گسل و رطوبت خاک
گزارش:پژمان مرزی
طی یک سال گذشته،رانش کوه در بخش هایی از منطقه سه هزار تنکابن و به ویژه روستای خانیان،بارها و بارها خبر ساز شد.هرچند که این رانش ها تاکنون تلفات جانی نداشته،اما خسارات مالی فراوانی را به بار آورده است که آخرین مورد آن تیر ماه سال جاری رخ داد و به چندین دستگاه اتومبیل آسیب جدی وارد ساخت.تا کنون دلایل فراوانی درباره وقوع این حادثه در منطقه از سوی مسئولین مرتبط عنوان شده است؛از برداشت بی رویه شرکت توسعه راه ها تا وجود چشمه های زیر زمینی و سست بودن خاک منطقه.اکنون و پس از گذشت بیش از یک سال از وقوع نخستین "زمین لغزش"در خانیان سه هزار،گزارشی در اختیار شمیم شمال قرار گرفته است که علل احتمالی این حادثه را بررسی کرده است.هر چند که این گزارش پس از نخستین رانش در سه هزار(تیر ماه 88) تهیه شده،اما پرداختن به آن خالی از لطف نیست؛چرا که با بازگشایی جاده تنکابن به قزوین و همچنین راه اندازی معدن در سه هزار و بالطبع توسعه آن،این منطقه شاهد عبور و مرور حجم وسیعی از وسایل نقلیه خواهد بود.
"گزارش مشاهده زمین لغزش 11/4/ 88 روستای خانیان"توسط فردی به نام "پدرام ناوی"که از کارشناسان سازمان زمین شناسی بوده،تهیه شده است.در نوشتار ذیل تلاش کرده ایم تا به مهمترین نکات اشاره شده در گزارش پرداخته شود.
این گزارش با اشاره به خاک برداری "نسبتا زیاد"برای انجام کارهای عمرانی،این مورد را بر ناپایداری خاک موثر دانسته و می افزاید:"حجم برداشت، علی الخصوص عمق و ارتفاع برداشت قابل توجه بوده؛به شکلی که سبب ایجاد پرتگاهی قائم با ارتفاع بیش از 20 متر شده و این برداشت سبب تغییر شیب بسیار شدید گردیده است.تغییر شیب عامل اصلی زمین لغزش بوده که از دو روز پیش از حرکت اصلی در چندین مرحله به صورت ریزش انجام شده است". این گزارش می افزاید:در مراحل اولیه، زمین لغزش به صورت ریزش و سقوط بوده به صورتیکه قسمت اعظم قسمت خاک برداری شده توسط این واریزه ها پر گشته است.خوشبختانه به سبب این حرکات تدریجی اهالی با هوشیاری بیشتری از محل عبور کرده اند،زیرا احتمال حرکات گسترده تر داده می شد".در قسمت دیگری از این گزارش،نگارنده پاشنه ی زمین لغزش را حدودا بالاتر از جاده دانسته و ترکیب مواد رانده شده را نیز ماسه سنگ،شن،قلوه سنگهایی در حد بلدور و قسمتی رس دانسته است.بر پایه این گزارش پهنای پاشنه زمین لغزش بیش از 150 متر می باشد که مقداری از آن نیز می تواند بر اثر ریزش به وجود آمده باشد. در ادامه این گزارش آمده است:با توجه به این ابعاد، زمین لغزه فوق جزء زمین لرزه های متوسط محسوب می گردد.حدود محدوده با پتانسیل بالای لغزش در منطقه بیش از 250 متر است که قسمت جنوبی آن به سبب خاک برداری شدید بیشتر در معرض زمین لغزش می باشد.نکته دیگری که در این گزارش به چشم می خورد "تاکید بر احتمال زمین لغزش های بعدی در این منطقه است؛زیرا قسمت اعظمی از منطقه از رسوبات منفک شن و ماسه تشکیل یافته است.
در این گزارش آمده است:زمین لغزش ظاهرا به صورت مرکب بوده و چند حالت لغزش را از خود نشان می دهد،زیرا بر خلاف قسمتهایی جلویی توده سنگی مناطق پشتی با هوازدگی بسیار کمتری مواجه بودند.شاهد این مدعا نیز بولدرهای جابجا شده با هوازدگی بسیار کمتری بودند.
در این گزارش 4 علت به عنوان مهمترین دلایل این زمین لغزش عنوان شده است:موروفولوژیک،فیزیک،محیط و انسان زاد.پدرام ناوی نخستین علت را به وجود گسل در این منطقه ربط می دهد:"رودخانه سه هزار در منطقه کاملا منحرف می شود که می تواند مربوط به وجود گسل در این منطقه باشد.از سویی دیگر توپوگرافی ناهمگن می تواند نشات گرفته از تناوب گسل ها باشد.از دیگر سو وجود گسل های متعدد سبب خرد شدن سنگهای منطقه گردیده است.
رطوبت و آب دومین دلیلی است که از آن به عنوان یکی از علل رانش کوه در سه هزار از آن یاد شده است.بر طبق گزارش،گرچه وجود رس در منطقه کاملا مشهود است و تاثیر پذیری رس در مقابل دریافت آب امری است که سبب کاهش پایداری در شیب می گردد،ولی طبق مطالعات انجام شده نه تنها در ایستگاه تنکابن در آن بازه زمانی بارندگی رخ نداده،بلکه در ایستگاه های مجاور نیز نشانی از ثبت بارندگی وجود ندارد.این بدان معنی است که رس های منطقه می توانند سبب ضعف منطقه در برابر ناپایداری گردند،ولی نمی توانند به عنوان عامل اصلی زمین لغزش کنونی تلقی شوند؛زیرا اگرچه آب در محل تاج زمین لغزش مشهود بوده ولی هیچ نشانی از تغییر در آن در چند وقت اخیر نبوده است.
لرزه خیزی نیز یکی از عواملی است که این کارشناس زمین شناسی چندان روی آن حساب نمی کند:از نظر لرزه خیزی برخلاف مناطق شرقی استان منطقه بسیار لرزه خیز نبوده؛به علاوه با توجه به مطالعات انجام شده در چند روز مانده به زمین لغزش فوق اثری از فعالیت تکنونیکی شدید در منطقه مشاهده نشده است که نشان آن نیز می تواند عدم ثبت لرزه های قابل حس برای انسان در منطقه باشد.
فعایت های عمرانی اما به عنوان اصلی ترین علت معرفی شده اند؛"فعالیت های عمرانی در منطقه می تواند از عوامل اصلی رخداد مذکور باشد؛به صورتیکه یکی از مهمترین عوامل در ناپایداری شیبها تغییر و افزایش شیب است که در اینجا به صورت کاملا آشکار انجام یافته است.در نتیجه می توان این را بیان نمود که گرچه بستر مناسب از نظر زمین شناسی وجود داشته ولی فعالیت های عمرانی انسان زاد سبب تحریک آنها و وقوع زمین لغزه در منطقه شده است.بنابر این راحت ترین روش برای برخورد کوتاه مدت با این پدیده کاهش شدید شیب می باشد که این امر می تواند به صورت پلکانی نیز انجام گیرد تا به صورت موقت هم که شده از وقوع خساراتی از این قبیل...جلوگیری به عمل آید.
در همین باره،ابراهیم شیرود عشوریان،بخشدار خرم آباد نیز با تاکید بر اینکه بررسی ها حاکی از وجود چندین گسل در منطقه است به شمیم شمال می گوید:برای تثبیت رانش در منطقه خانیان به بودجه ای در حدود 150 میلیون تومان نیازمند هستیم که تا کنون محقق نشده است.وی همچنین "بی توجهی مردم" به جاده فرعی ساخته را یکی از عوامل وقوع حادثه در منطقه می داند و می گوید:راهکار موقت ما برای مقابله با خطرات احتمالی احداث جاده فرعی در منطقه بود؛ولی کمتر کسی به آن توجه دارد.اصلا خودتان بروید آنجا را ببینید؛فکر می کنید چند نفر از آن جاده عبور می کنند؟مطمئن باشید اگر از آن جاده فرعی که با تلاش فرمانداری و بخشداری احداث شده،عبور و مرور صورت می گرفت، آن اتفاق تلخ برای خانم عارفانی و امثال او هرگز رخ نمی داد. ما تلاش می کنیم تا این مشکل مرتفع شود،اما مردم هم باید با ما همکاری کنند...

******
در پایان باید گفت هرچند که تا کنون اقداماتی برای رفع این مشکل صورت گرفته،اما هیچ یک راه حل اساسی برای آن نیست.با توجه با بازگشایی کامل جاده تنکابن به قزوین در آینده ی بسیار نزدیک،کوچکترین رانش و لغزش، بزرگترین و بیشترین تلفات و خسارات را در پی خواهد داشت.البته پیگیری مسئولین شهرستانی در این مورد قابل تقدیر است،اما باید توجه داشت که این پیگیری ها تنها با تعامل وهمکاری ادارات کل استانی منتج به نتیجه خواهد شد.ادارات کل راه و ترابری مازندران،منابع طبیعی،محیط زیست،ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه استانداری و ... از جمله ارگانهایی هستند که هماهنگی و همکاری مابین آنها می تواند از وقوع حوادث ناگوار آینده بکاهد.
با نگارنده در ارتباط باشید:Shamimi.marzi@yahoo.com

ابلا دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 21:10 http://jf

شهرداری تنکابن با متخلفین در امر ساخت و ساز برخورد جدی و قانونی می کند.
علی اصغر کبیری با اعلام این خبر گفت:از این پس و با همکاری نهاد های قانونی،با افرادی که در زمینه ساخت و ساز قوانین را رعایت نکنند به شدت برخورد خواهد شد.
وی افزود:در همین رابطه و در یک اقدام بی سابقه در این شهر،پس از اخذ رای تخریب از کمسیون ماده صد و دستور دادستان محترم،عملیات تخریب مازاد بر بنا و مغایر با پروانه ساخت،در یک پروژه ساختمانی واقع در شهرک کریم آباد صورت پذیرفت.
شهردار تنکابن ضمن دعوت از سازندگان بناهای ساختمانی و ...به رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و تاکید بر اخذ مجوز از شهرداری خاطر نشان ساخت:این روند بازدارنده با متخلفان با قدرت ادامه خواهد یافت.
وی در پایان از سازندگان بناهای ساختمانی خواست که به وعده های غیر قانونی برخی از افراد دل خوش نکنند که ره به جایی نخواهند برد..

شرکت جمعه 30 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 19:13

سلام
سلامی به زیبایی پاییز شمال ایران طبرستان عزیز
خسته نباشید - خدا قوت
همکار عزیز سلام
شرکت شبکه اندیشان نوآور با شماره ثبت 5431
نماینده رسمی شرکت مخابرات کشور در استان مازندران دارای پایگاه شد
فعالیت این مرکز در زمینه سامانه پیامک کشور میباشد
پیامک برای شما چه فایده هایی دارد؟!
ارسال پیامک به بازدید کنندگان
دریافت خبر از طریق پیامک
ارسال تیتر خبر
نظر سنجی
مسابقه
فال .....
امکانات است که میشه با پیامک داد
این مرکز آماده همکاری با شما می باشد 09359363520 - 09194900047
شماره پیامک 30004631 شماره پیامک شما 3000شماره دلخواه و یا 1000 شماره دلخواه
موفق سربلند باشید

سبزعلویان یکشنبه 9 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 http://www.seyedghaderi.blogfa.com/

فقط جهت اطلاع!!!دکتر خنده دار نیست؟

سلام دکتر

این روز ها کم پیدا شده ای؟ به خاطر سفر حضرت آقا به قم بود؟ آن که ماه خداست و باید تیتر اول باشد اما تیتر دوم حداقل باید تو باشی! خبری است؟ چه میکنی؟ رفتی تیتر دوازدهم چیکار؟...این مطلب را بخوانید..

عع دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:03

احداث اتوبان در جاده دوهزار!
شنیدیم که قرار است جاده دسترسی به مناطق کوهستانی دوهزار به اتوبان تبدیل شود.در همین راستا رایزنی هایی نیز برای افزایش میزان عقب نشینی برای احداث بنا در این مناطق از 5/17 متر از آکس جاده به 5/32 متر صورت گرفته است.البته آنگونه که فالگوش شمیم شمال کسب اطلاع کرده،این موضوع فعلا در حد یک برنامه است و هنوز قطعیت نیافته است.
کشاورزی؛انتخاب دقیقه نود!
هرچند که خسرو کشاورزی به عنوان معاونت فرمانداری تنکابن برگزیده شد،ولی تا آخرین دقایق شخص دیگری مد نظر مقامات استانی بوده است.فرد مورد نظر استانداری مازندران اهل رامسر بوده و تجربه چندانی نیز در رابطه با امور فرمانداری نداشت.در آخرین دقایق و به پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهرستان خسرو کشاورزی برای احراز سمت معاونت به استانداری پیشنهاد می شود که مورد قبول واقع می گردد؛هر چند که خود وی در ابتدا تمایلی برای فعالیت به عنوان معاونت فرمانداری نداشت.
آغاز تغییرات در ادارات و نهاد های تنکابن و رامسر
دور جدید تغییر روسای ادارات و نهاد ها در تنکابن و رامسر به زودی آغاز می شود.بر اساس شنیده ها جانشین خسرو کشاورزی،بخشدار اسبق بخش مرکزی تنکابن از شهرستان رامسر خواهد آمد.ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار فعلی خرم آباد نیز جایگزین پرویز زرودی در بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد که در آینده ی نزدیک بازنشسته می شود.از قرار معلوم آقای (ک) نیز سکان بخشداری خرم آباد را بر عهده می گیرد.از رامسر نیز خبر می رسد که فرماندار و مدیر آموزش و پرورش گزینه های آینده تغییر در مدیریت این شهرستان هستند.
اعلام اسامی مدیران غایب به استاندار
غیبت برخی از مدیران استانی در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات واحد های تولیدی تنکابن برگزار شده بود گلایه شدید حضار که دل پردردی از مشکلات داشتند را سبب شد.این موضوع سبب شد تا تصمیم بر آن شود که مدیر کل بازرسی استان، اسامی مدیران غایب در جلسه به استاندار ارائه کند تا وی با مدیران غایب در جلسه برخورد کند.
میزان طلاق صفرشد...حاصل تلاش ما بود....!!
گویا پس از اعلام این خبر که میزان طلاق در تنکابن به صفر رسیده است،مسئول یکی از نهاد های مرتبط با امور خانواده که از اصل موضوع خبر نداشته،نبود هیچگونه طلاق در تنکابن را نشانه موفقیت این نهاد در اهداف خود دانسته و از این موضوع به شدت! ابراز خرسندی می کند.البته پس از آگاهی از ماجرای عدم ثبت هیچگونه واقعه طلاق در شهرستان، این فرد مسئول تاکنون سکوت اختیار کرده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد